http://www.youtube.com/watch?v=0vLgC4CUekI
Zapisnik
Sa 35. sjednice Gradskog vijeća Grada Slunja održane dana 4. 12. 2012. godine u vijećnici Grada Slunja.
Sjednicu je u 13,00 sati otvorio predsjednik Gradskog vijeća Davor Požega i konstatirao da istoj prisustvuje 9 od ukupno 13 članova Gradskog vijeća.
Sjednici prisustvuju: Milenko Barać, Davor Požega, Nikola Štefanac, Domagoj Rendulić, Zdravko Pavlešić, Ivanka Magdić, Janko Jurčević, Mirko Magdić i Oto Šimeković.
Izostanak su opravdali: Jelena Vlašić i Katica Matanić.
Izostanak nije opravdao Željko Novaković.
Pored članova Gradskog vijeća sjednici prisustvuju: Ivan Bogović – gradonačelnik, Đuro Mihajlović – dogradonačelnik, dr. Vladimir Bakalar – dogradonačelnik, Zdenka Kovačević – pročelnica Ureda Grada, Anđelka Jurašin Vuković – pročelnica Jedinstvenog upravnog odjela, Marija Vukošić – voditeljica Odsjeka za proračun i financije, Dragoslava Cindrić – voditeljica Odsjeka za društvene djelatnosti, Ivanka Šebalj – voditeljica Odsjeka za komunalno gospodarstvo, prostorno uređenje, zaštitu okoliša i stanovanje i Tone Butina – direktor Radio Slunja.
Zapisničar: Ankica Štefanac.
Predsjednik Vijeća pozvao je gosp. Otu Šimekovića koji se upisao za aktualni sat da postavi pitanja.
Oto Šimeković traži da se pripremi jedna informacija o novoj poslovnoj zoni u Grabarju, o tome dokle se dospjelo, što se napravilo u organizacijskom, tehničkom, geodetskom, katastarskom, vlasničkom smislu, da se priredi neka karta koja bi svima bila jasna, odnosno da se to počne raditi na način kako to gđa. Marija Vukošić radi za razvojne programe na obrascu JLS gdje bi to bilo prikazano i vidljivo svima, kako bi svi vijećnici dobili priliku reći što misle o tome.
Nije bilo više upisanih vijećnika pa predsjednik zaključuje aktualni sat i prelazi na utvrđivanje dnevnog reda. Pročitao je prijedlog dnevnog reda kakav su vijećnici dobili u materijalima i isti dao na raspravu.
U raspravu se nitko nije uključio pa je predsjednik zaključio raspravu i dao dnevni red na usvajanje.
Nakon glasovanja predsjednik konstatira da je Gradsko vijeće za današnju sjednicu jednoglasno utvrdilo slijedeći
Dnevni red
- Zaključak o usvajanju zapisnika sa 34. sjednice Gradskog vijeća
- Odluka o izmjenama i dopunama Proračuna Grada Slunja za 2012. godinu
- Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o izvršavanju Proračuna Grada Slunja za 2012. godinu
- Odluka o izmjeni i dopuni Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Slunja u 2012. godini
- Odluka o izmjeni Programa održavanja komunalne infrastrukture u 2012. godini na području Grada Slunja
- Odluka o izmjeni i dopuni Plana gradnje komunalnih vodnih građevina u 2012. godini
- Odluka o izmjenama i dopunama Programa javnih potreba u kulturi za 2012. godinu
- Odluka o izmjenama Socijalnog programa Grada Slunja za 2012. godinu
- Odluka o izmjeni Odluke o poticanju poljoprivredne proizvodnje u 2012. godini
- Odluka o izmjeni Odluke
- Odluka o raspodjeli rezultata
- Izvješće o stanju u prostoru Grada Slunja 2012.-2016.
- Odluka o prihvaćanju najpovoljnijih ponuda i prodaji imovine u vlasništvu Grada
- Razmatranje ponuda za otkup zemljišta za proširenje groblja u Lađevcu
- Odluka o imenovanju članova Skupštine KOMUNALNOG DRUŠTVA LIPA d.o.o.
- Odluka o izmjeni Odluke o preimenovanju Ogulinske ulice
- Zaključak o usvajanju Izvješća o korištenju sredstava tekuće rezerve Proračuna
- Različito
- Zaključak o usvajanju zapisnika sa 34. sjednice Gradskog vijeća
Zapisnik sa 34. sjednice vijećnicima je dostavljen uz poziv.
Predsjednik Gradskog vijeća ukazao je na tehničku grešku u Zapisniku na zadnjoj stranici gdje je krivo napisano vrijeme završetka sjednice, naime sjednica je završila u 15,10, a ne u 13,10 kako stoji u zapisniku i potom otvorio raspravu.
U raspravu se nitko nije uključio pa je Gradsko vijeće jednoglasno usvojilo Zapisnik sa 34. sjednice održane dana 6. 11. 2012. godine uz obvezu da se u Zapisniku ispravi greška.
- Odluka o izmjenama i dopunama Proračuna Grada Slunja za 2012. godinu
Prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Proračuna Grada Slunja za 2012. godinu vijećnici su dobili uz poziv.
Predsjednica Odbora za proračun i financije Ivanka Magdić iznijela je stav Odbora. Odbor se sastao neposredno prije sjednice i razmatrao novi Proračun za 2012. godinu, na isti nema nikakvih novih prijedloga niti primjedbi te predlaže da nakon rasprave donese Odluka o izmjenama i dopunama Proračuna Grada Slunja za 2012. godinu u tekstu kako je i predložena.
Gradonačelnik se nakon toga uključio te iznio kako je iz materijala vidljivo da se rebalansom proračuna ide na povećanje, u obrazloženju je napisano koja je to stavka koja je bitno utjecala na povećanje prihoda, dakle vidljivo je da su veći prihodi od planiranih u stavci poreza na dobit, a to se događalo pod kraj godine i dobro je da se dogodilo. Napomenuo je kako je bitno i to gdje su se sredstva raspodijelila, a najznačajnije stavke na koje su sredstva raspoređena su dokapitalizacija komunalnog poduzeća i novog poduzeća na način osiguravanja sredstava za temeljni kapital i za opremanje budućeg poduzeća Lipa, zatim su planirana sredstva za otkup zemljišta i dr. Dodao je kako će Grad poslovnu godinu završiti pozitivno, a sredstva koja eventualno ostanu na računu kao namjenska, prenijeti će se u iduću godinu i namjenski utrošiti za ono za što su i planirana. Ono što je najbitnije u ovom trenutku je to, bez obzira na situaciju u Europi, a tako i u RH, koja nije bog zna kakva, da ćemo i u takvoj situaciji realizirati ono što smo planirali, da je sredstava više sigurno bi bilo sve drugačije, ali u ovom trenutku dobro je da pozitivno poslujemo, da ćemo pozitivno završiti godinu i da ćemo završiti najveći dio planiranih projekata u ovoj godini, zaključuje gradonačelnik.
Otvorena rasprava.
Oto Šimeković je u obrazloženju pročitao da su, da se tako izrazi, neočekivano ili neplanski porasli prihodi jer je jedan obveznik podmirio račun za 2011. godinu u iznosu od 1,350.000 kn, pa pita da li se može znati tko je taj, je li to onaj koji je imao velike poslovne uspjehe ovdje, podsjeća da je taj poduzetnik uložio 1 mil. kn, a na taj ulog ostvario 309 mil. ukupnog prihoda, to je jedno čudo.
Gradonačelnik odgovara da mi nemamo evidenciju o tome jer porez na dobit se uplaćuje na državni proračun i on se refundira iz državnog proračuna JLS na području posebne državne skrbi.
Marija Vukošić pojašnjava kako je zvala i rečeno joj je da se radi o samo jednom obvezniku, zvala je Poreznu upravu, porez na dobit je izvorno prihod državnog proračuna i mi nemamo evidencije vezano uz porezne obveznike da bi znali koliko je tko dužan, ali obzirom da se radilo o velikom iznosu išla je provjeriti i tad joj je rečeno da je jedan obveznik, ali nije rečeno koji jer to nije u našoj nadležnosti.
Oto Šimeković podsjeća kako se jedanput to pojavilo u novinama pa pretpostavlja da se radi o poduzetniku koji ovdje fiktivno ima firmu, a u stvari radi na nekom drugom terenu i pita da li je to taj poduzetnik.
Marija Vukošić ponavlja kako ta evidencija nije u našoj nadležnost, jer je to izvorno prihod državnog proračuna.
Oto Šimeković kaže neka bude tako, ali misli da se jako dobro zna tko je ta osoba, ne želi sada insistirati na tome mada bi volio da on i dalje na ovom terenu radi, da zapošljava ljude ovdje, da ima stvarno pogon ovdje i td. ali mu nije prihvatljivo to da on fiktivno ima ovdje prijavljeno firmu, a radi negdje drugdje i ne zapošljava naše radnike.
Marija Vukošić je još dodala, kada je razgovarala o tome, rečeno joj je da je uplaćen i predujam za 2012. godinu, a firma za koju gosp. Šimeković kaže više nije ovdje prijavljena, tako da pretpostavlja da to nije ta firma.
Drugi se nitko nije javio za raspravu pa je predsjednik istu zaključio i dao Odluku, u prijedlogu kakav su vijećnici dobili uz poziv, na glasovanje.
Završetkom glasovanja predsjednik konstatira da je Gradsko vijeće usvojilo Odluku o izmjenama i dopunama Proračuna Grada Slunja za 8 glasova ZA i 1 glasom SUZDRŽANIM.
- Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o izvršavanju Proračuna Grada Slunja za 2012. godinu
Prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama odluke o izvršavanju Proračuna Grada Slunja za 2012. godinu vijećnicima je dan u materijalima.
Dodatna obrazloženja nisu davana niti je bilo zainteresiranih vijećnika za raspravu pa je predsjednik zaključio raspravu i dao Odluku na glasovanje.
Nakon glasovanja predsjednik konstatira da je Gradsko vijeće jednoglasno usvojilo Odluku o izmjenama i dopunama Odluke o izvršavanju Proračuna Grada Slunja za 2012. godinu.
- Odluka o izmjeni i dopuni Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Slunja u 2012. godini
Odluku o izmjeni i dopuni Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Slunja u 2012. godini vijećnici su dobili uz poziv.
U raspravu koju je otvorio predsjednik nitko se nije uključio pa je ista zatvorena i Odluka je u prezentiranom tekstu dana na glasovanje.
Po završetku glasovanja predsjednik konstatira da je Gradsko vijeće jednoglasno usvojilo Odluku o izmjeni i dopuni programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Slunja u 2012. godini.
- Odluka o izmjeni Programa održavanja komunalne infrastrukture u 2012. godini
na području Grada Slunja
Prijedlog Odluke o izmjeni Programa održavanja komunalne infrastrukture u 2012. godini na području Grada Slunja vijećnicima je dan u materijalima.
Na samoj sjednici nisu davana nikakva dodatna pojašnjenja već je predsjednik otvorio raspravu.
Oto Šimeković je uočio da se odustaje od nekih radova, čišćenja nogostupa i td. pa pita zašto.
Ivanka Šebalj odgovara da se to odnosi na radove koji su trebali biti u proljeće, a u ovom trenutku se to ne može provesti i zato se mijenja, ne mogu se sada vršiti ti radovi jer su vezani uz čišćenje nakon zime.
Kako se više nitko nije javio za riječ predsjednik je zaključio raspravu i dao Odluku na glasovanje.
Po završetku glasovanja predsjednik konstatira da je Gradsko vijeće jednoglasno usvojilo Odluku o izmjeni Programa održavanja komunalne infrastrukture u 2012. godini na području Grada Slunja.
- Odluka o izmjeni i dopuni Plana gradnje komunalnih vodnih građevina u 2012. godini
Odluku zajedno sa pisanim obrazloženjem vijećnici su dobili uz poziv.
Rasprava nije vođena pa je predsjednik dao Odluku na glasovanje.
Završetkom glasovanja predsjednik konstatira da je Gradsko vijeće jednoglasno usvojilo Odluku o izmjeni i dopuni Plana gradnje komunalnih vodnih građevina u 2012. godini.
- Odluka o izmjenama i dopunama Programa javnih potreba u kulturi za 2012. godinu
Tekst odluke o izmjenama i dopunama Programa javnih potreba u kulturi za 2012. godinu vijećnici su dobili u materijalima.
Na samoj sjednici je voditeljica Odsjeka za društvene djelatnosti, Dragoslava Cindrić, uz suglasnost gradonačelnika, iznijela prijedlog da se u planu raspodjele sredstava, točke 7. i 8. spoje u jednu točku pod nazivom „Očuvanje spomeničke baštine“, a odnosi se na sanaciju Starog grada Slunj i mlinica u Rastokama sa ukupnim iznosom od 535,759,32 kn, a dosadašnja točka 9. postala bi točka 8.
Uz ovu izmjenu predsjednik je dao odluku na raspravu.
Rasprava nije vođena pa je predsjednik istu zaključio i dao na glasovanje Odluku uz izmjenu koja je iznesena na samoj sjednici.
Gradsko vijeće jednoglasno je usvojilo Odluku o izmjenama i dopunama Programa javnih potreba u kulturi za 2012. godinu.
- Odluka o izmjenama Socijalnog programa Grada Slunja za 2012. godinu
Odluka o izmjenama Socijalnog programa Grada Slunja za 2012. godinu dostavljena je vijećnicima uz poziv za sjednicu zajedno sa pisanim obrazloženje.
Rasprava nije vođena pa je predsjednik odluku dao na glasovanje.
Gradsko vijeće je u 8 glasova ZA i 1 glasom SUZDRŽANIM usvojilo Odluku o izmjenama Socijalnog programa Grada Slunja za 2012. godinu.
- Odluka o izmjeni Odluke o poticanju poljoprivredne proizvodnje u 2012. godini
Tekst Odluke o izmjeni Odluke o poticanju poljoprivredne proizvodnje u 2012. godini vijećnicima je dan u materijalima.
Otvorena rasprava.
Oto Šimeković kaže kako bi ove odluke najradije nazvao odluke o spoticajima, a ne o poticajima, međutim, ovdje mu nije jasno zašto datum 30. 11. U nastavku je pročitao dio obrazloženja i vidi da se mijenja datum na način da umjesto 25. rujan sada stoji 30. studeni, a danas je 4. 12. pa se ne slaže da se to retrogradno donosi.
Anđelka Jurašin Vuković pojašnjava da je stvar kod ove izmjene da su u prvoj odluci bili definirani zakonski rokovi i morali su stajati u našem programu, zakon se sada promijenio i tih zakonskih rokova više nema, što znači da nema niti smisla ograničavati predaju zahtijeva do 25. rujna i zato se išlo na izmjenu 30. studeni jer su nakon 25. 9. stigli zahtjevi za sufinanciranje. Ne vidi nikakve pravne zapreke da Vijeće donese odluku da se promijeni rok i da se te potpore isplate do kraja godine.
Zdenka Kovačević je još pojasnila da se rok ograničava do 30. 11. iz razloga što bi u suprotnom mogli imati situaciju da se do 31. 12. ne donose rješenja o isplati sredstava jer bi hipotetski i 31. 12. neko mogao podnijeti zahtjev za isplatu potpore i trebalo bi se čekati do kraja godine i tek 31. 12. donositi zaključke o isplati potpore i zato je datum 30. 11.Potvrdila je da su poslije roka od 25. 9. zaprimljeni zahtjevi i to za zasijavanje travnjaka što jedino i imamo i zato misli da bi dobro bilo definirati ovaj rok mada je on sada protekao, međutim, kada je odluka stavljena u proceduru za Gradsko vijeće taj rok još nije istekao.
Nikola Štefanac predlaže amandman da ne bi neki ljudi bili zakinuti i ne bi bilo u redu da se sada donosi odluka po kojoj se rok određuje onaj koji je već prošao i stoga predlaže 10. 12. tako da ima vremena i za provesti svu potrebnu proceduru.
Zdenka Kovačević je još dodala da Grad ta sredstva veže sa Županijom što znači da moramo prikupiti dokumentaciju i dostaviti Županiji da bi oni odobrili svoja sredstva, to je jedan razlog zašto je rok 30. 11. , a i usijavanje travnjaka je prošlo, onaj tko je mislio ostvariti pravo na potporu taj je zahtjev već podnio, ali ostavlja Vijeću na volju koje može prolongirati jer tehnički je moguće do 31. 12. ali da li je provedivo to je drugo pitanje.
Nikola Štefanac odgovara da je upravo zato predložio 10. 12. jer ima vremena to onda i provesti
Predsjednik Vijeća se isto složio da nije baš logično da se unazad to donosi da ne bi netko pomislio da nekome nešto riktamo.
Zdenka Kovačević dodaje kako zahtjev može biti i negativno riješen, svatko ima pravo podnijeti zahtjev, ali ne znači da će to i dobiti, ali ne smije se odbiti primiti zahtjev.
Mirko Magdić smatra da je sreća što nema imena tih koji su podnijeli zahtjev jer bi moglo ispasti da se nekome pogoduje i slaže se da rok treba produžiti i obavijestiti sve preko Radio Slunja i ostalim sredstvima da mogu podnositi zahtjeve.
Anđelka Jurašin Vuković je, što se tiče obavijesti, odgovorila da su davno poslane i oglašavano je kada su poticaji uopće krenuli dodavši kako naši poljoprivrednici uglavnom znaju to jer godinama postoji gradski program, postoji županijski program i oni se raspituju tako da se više niti ne očekuju nikakvi zahtjevi i smatra da bi bilo šteta ako već imamo sredstva i ako se županija isto na to veže da ljudi to ne dobiju.
Mirko Magdić smatra da njima kao vijećnicima ne bi trebalo predlagati da donose takve odluke kojima bi u neravnopravan položaj doveli građane.
Anđelka Jurašin Vuković odgovara da je upravo zato ova odluka da se tako što spriječi.
Oto Šimeković kaže kako je ovakva odluka kakva je ovdje predložena za njega neprihvatljiva, ako će se taj rok ispraviti da to bude 10. ili 15. 12. da bi takva odluka imala smisla, onda bi glasovao za nešto što ima smisla, ovako nema smisla.
Zdenka Kovačević je zatražila da se odredi da li će to biti 10. ili 15.
Predsjednik se složio sa rokom koji je naznačio gosp. Štefanac da se kao rok utvrdi 10. 12. i pitao vijećnike da li imaju kakav drugi prijedlog.
Drugih prijedloga nije bilo pa je predsjednik dao na glasovanje amandman da se rok „30. studeni 2012.“ zamjeni rokom 10. 12. 2012. godine.
Amandman je jednoglasno usvojen.
Potom predsjednik daje na glasovanje Odluku o izmjeni Odluke o poticanju poljoprivredne proizvodnje u 2012. godini.
Odluka je jednoglasno usvojena.
- Odluka o izmjeni Odluke
Odluka o izmjeni odluke dostavljena je vijećnicima uz poziv.
U raspravu se uključio Mirko Magdić koji je uočio kako se sam naziv odluke u dnevnom redu i odluke koja je u materijalima ne podudara, ali slaže se da to bude onako kako je u dnevnom redu.
Zdenka Kovačević je pojasnila kako je naziv u dnevnom redu u stvari samo pojašnjenje da se zna na što se odnosi, međutim, izvorno se akt zove Odluka.
Drugi se nitko nije javio za riječ pa je predsjednik zaključio raspravu i potom dao Odluku na glasovanje.
Odluka je jednoglasno usvojena.
- Odluka o raspodjeli rezultata
Odluku o raspodjeli rezultata vijećnici su dobili uz poziv.
Otvorena rasprava.
Oto Šimeković kaže kako u stvari ovdje ne zna za što glasuje, ne razumije zašto je to potrebno donositi. Pita otkuda višak poslovanja od 1.860.577,56 kn, on bi trebao biti vidljiv u Izvješću o izvršenju Proračuna za prethodnu godinu, a prema tom Izvješću višak je bio 799.285,13 kn, raspoloživi višak s kojim se ušlo u 2012. godinu i može poslužiti za pokriće eventualnog manjka u 2012. godini. Pita nije li to možda kumulativni prikaz neutrošenih namjenskih sredstava i kojih ili je to nešto drugo. Može razumjeti da je manjak prihoda od nefinancijske imovine 1.060,00 kn, da je manjak prihoda od financijske imovine 900 kn i td. može razumjeti da se ti manjkovi pokrivaju sa nekim viškovima, ali ne zna od kuda 1.860.577,56 kn.
Zdenka Kovačević pojašnjava kako svaki proračun mora biti izbalansiran što znači da prihodna i rashodna strana moraju biti u balansu, višak prihoda u poslovanju od 1.860.000 kn sadržava sve prihode koje je grad ostvario u tekućoj godini a nisu utrošeni, s tim da Grad ima određenih prihoda koji mogu biti isključivo namjenski i ti prihodi ako nisu utrošeni za namjene za koje su definirani zakonskim propisima, moraju biti preneseni u narednu godinu i oni predstavljaju višak i zato su tako prikazani kao višak, znači namjenska su sredstva komunalne naknade i ako u tekućoj godini nisu utrošena za namjene za koje komunalna naknada može biti utrošena, oni moraju biti prenijeti u narednu godinu.
Oto Šimeković kaže kako se ne slaže s tim obrazloženjem, ako nisu namjenski utrošena sredstva, onda je učinjen najblaže rečeno neki prekršaj, zbog nenamjenskog trošenja sredstava netko ide i u zatvor, ne želi da se to ovdje desi., može se govoriti o nenamjenski utrošenim sredstvima i obvezi da se ta sredstva vrate za tu namjenu, ali ne može se govoriti da je to višak s kojim će se pokrivati manjak.
Zdenka Kovačević odgovara da to je upravo višak, nisu utrošena za namjene koje su po zakonu definirane i oni se moraju prenijeti u narednu godinu, baš se takva sredstva po zakonu ne mogu trošiti nenamjenski, moraju biti prenesena u narednu godinu.
Oto Šimeković smatra da ostaje obveza da se sredstva za određenu namjenu vrate i da se time nitko ne oslobađa obveze da ne odgovara zato što je tako napravljeno, ne može biti višak nenamjenski utrošena sredstva, višak može biti samo po završnom računu što je ostalo i to je 799.000 kn i ništa drugo, ničim drugim se ne može pokrivati gubitak, samo time.
Marija Vukošić pojašnjava kako je Odluka o raspodjeli rezultata više jedan dokument koji služni njima u računovodstvu za provedbu nekih knjiženja jer u glavnoj knjizi viškove i manjkove utvrđuju po kategoriji prihoda, tako imamo viškove odnosno manjkove prihoda poslovanja, viškove odnosno manjkove prihoda od nefinancijske imovine, i od financijske imovine, znači taj rezultat se utvrđuje kroz tri računa i zato je došlo do ovih iznosa 1.860.000 višak prihoda poslovanja, manjak prihoda od nefinancijske imovine od 1.060.000 kn i manjak prihoda od financijske imovine 900 kn i kada se sve to uzme skupa, a tako se to gleda kod proračuna sveukupno, dođe se do iznosa od 799.285,13 kn što je bio rezultat poslovanja 2011. godine. To je bila razlika između ukupno ostvarenih prihoda 2011. godine i ukupno izvršenih rashoda 2011. godine s tim da u glavnoj knjizi imamo nešto drugačije vođenje, sučeljavaju se prihodi i rashodi poslovanja, peticu u proračunu, prihod i trojku rashod i to je 1.860.577,56 kn, manjak prihoda od nefinancijske imovine sučeljavaju se prihodi od prodaje dugotrajne imovine i rashodi za nabavku dugotrajne imovine i 2011. godine, prihodi od prodaje dugotrajne imovine su bili manji za 1.060.392,43 kn u odnosu na izvršene rashode i isti tako slučaj je i kod financijske imovine, međutim, kada se sve to zbroji dođe se do stvarnog rezultata 2011. godine što je usvojeno Izvješćem o izvršenju Proračuna za 2011. godinu kojim je utvrđen višak poslovanja od 799.285,13. Još je jednom ponovila kako je ova Odluka više tehnička pomoć da se provedu knjiženja i da se to sve svede na jedan račun, da se ne vuče iz godine u godinu i da se ne stvaraju viškovi poslovanja, ovo je odluka da se to preklopi i da se dođe do rezultata koji je bio u proračunu.
Oto Šimeković pita može li on sebi to ovako protumačiti, da to treba za internu upotrebu, da se to nekako podbilančno riješi i sredi, 799.000 kn je ostatak, na osnovu konsolidirane bilance i to je zakonski iznos s kojim se raspolaže i smatra da se to moglo napraviti da se i ne traži od Vijeća da donosi ovakvu odluku.
Marija Vukošić odgovara da je Zakonom o proračunu to definirano.
Oto Šimeković još dodaje da je ovo što je govorila gđa. Vukošić interna stvar i o tome odluku ne treba donositi Gradsko vijeće, ali 799.000 kn nije interna stvar, o tome treba donositi odluku Vijeće, a ne o tome kako ćete unutar bilance uravnotežiti obveze koje imate u vezi namjenskih sredstava.
Marija Vukošić je ponovila kako Pravilnik o proračunskom računovodstvu i računskom planu traži da to donese predstavničko tijelo.
Oto Šimeković kaže kako je pokušao kod kuće u ovoj bilanci naći ova sredstva u iznosu od 1.860.000 kn
Marija Vukošić odgovara da to nije mogao naći, to je u glavnoj knjizi i financijskim izvješćima koji idu za državu.
Oto Šimeković je na kraju još komentirao da je imao jedan kratki pregled iz kojeg bi se vidjelo porijeklo ovih 1.860.000 kn bio bi zadovoljan, a ovako donosi odluku o nečemu što ne može sam sebi objasniti.
Drugi se nitko nije javio za riječ pa je predsjednik zaključio raspravu i potom dao Odluku na glasovanje.
Završetkom glasovanja predsjednik konstatira da je Gradsko vijeće sa 8 glasova ZA i 1 glasom PROTIV usvojilo Odluku o raspodjeli rezultata.
- Izvješće o stanju u prostoru Grada Slunja 2012.-2016.
Izvješće o stanju u prostoru dano je vijećnicima uz poziv.
Otvorena rasprava.
Predsjednik Vijeća je iznio svoje osobno mišljenje, naime žao mu je što popis stanovništva nije još služben i misli da su ovi podaci zastarjeli, ali se evo i takav donosi.
Nikola Štefanac misli da će se novi podaci kada stignu lako unijeti i neki planovi i programi će se temeljem toga morati izmijeniti, ali bez obzira što su stari podaci, ovaj dokument svakako ima svoju vrijednost, ima sve sadržaje koje treba imati i dosta je dobro napravljen, a realizacija je sasvim nešto drugo.
Zdravko Pavlešić se slaže sa Izvješćem, ali ima jedan komentar koji bi vjerojatno danas sutra dobro došao Gradu Slunju s obzirom da je ovo dokument koji je podloga za puno tih dokumenata, a radi se o str. 130 područje za potrebe obrane, gdje misli da bi taj dio trebalo puno više obraditi jer mi smo stvarno jedinstven grad u Hrvatskoj sa toliko velikom površinom koje zauzima vojska pa bi kao Grad trebali puno više to kapitalizirati. Smatra stoga da bi jedna detaljnija obrada bila podloga za to da jednog se dana možda (govori u kontekstu ovoga da će vjerojatno biti ukinuta komunalna naknada i tko zna kakav će biti prihod sa poligona biti ko se bude određivao porez, da li će ga država plaćati na te objekte ili će oni biti vojna tajna i neće se znati njihova vrijednost i td.) puno više to može kapitalizirati. jer poligon zauzima jako veliku površinu koju Grad ne može koristiti za svoje potrebe i ne može prikupljati prihode. S obzirom da je ovo dokument koji je podloga za puno drugih dokumenata bilo bi dobro kada se drugi puta bude radilo ovo izvješće da se to detaljnije napiše. Dodao je kako ima neka saznanja da je sa tog područja iseljeno 600 obitelji što znači da bi tih 600 obitelji plaćalo porez, a to bi bili veliki prihodi i ovo što sada dobivamo kao komunalnu naknadu je stvarno minimalno, grad Slunj bi trebao puno više kapitalizirati čak i 5 puta više nego sada, u EU gradovi koji su u blizini velikih poligona veliku rentu dobivaju na račun toga.
Oto Šimeković potpuno podržava g. Pavlešića, ali misli da je to sada stvar našeg rukovodstva i njihovog djelovanja u narednom periodu da oni realiziraju ovakve zahtjeve u očekivanju Grada Slunja i misli da će se to naći u planu grada. Što se samog materijala tiče rekao je da su imali jako malo vremena da ga kvalitetno prouče pa mu nije jasno kakvu odluku danas donosi Vijeće u vezi ovog opsežnog materijala jer nema prijedlog odluke, da li ovo Vijeće Izvješće samo prima na znanje ili donosi neku odluku. Dodao je i to kako samo Izvješće obiluje podacima koji su sada sređeni na jednom mjestu tako da se svakodnevno može koristiti ako ih nešto interesira, a da li su oni zastarjeli ili nisu to je druga stvar, ali su kao podaci svakako vrlo korisni.
Anđelka Jurašin Vuković iznosi kako na početku Izvješća piše da Gradsko vijeće donosi Izvješće, predstavničko tijelo ga razmatra i donosi četverogodišnje izvješće o stanju u prostoru.
Oto Šimeković primjećuje da ga mi ne donosimo, mi ga moramo platiti.
Anđelka Jurašin Vuković odgovara da ga Gradsko vijeće donosi, netko to Izvješće mora platiti, a netko prikuplja podatke.
Drug9 se nitko više nije javio za raspravu pa je predsjednik istu zaključio i dao Izvješće na usvajanje.
Nakon glasovanja predsjednik konstatira da je Gradsko vijeće jednoglasno usvojilo Izvješće o stanju u prostoru Grada Slunja 2012. – 2016.
- Odluka o prihvaćanju najpovoljnijih ponuda i prodaji imovine u vlasništvu Grada
Izvješće o provedenom javnom natječaju za prodaju imovine i prijedlog odluke o prihvaćanju najpovoljnijih ponuda i prodaji imovine u vlasništvu Grada vijećnicima su dani u materijalima.
Na samoj sjednici nije bilo rasprave već je Gradsko vijeće uz 8 glasova ZA i 1 glasom SUZDRŽANIM donijelo Odluku o prihvaćanju najpovoljnijih ponuda i prodaji imovine u vlasništvu Grada.
- Razmatranje ponuda za otkup zemljišta za proširenje groblja u Lađevcu
Gradsko vijeće dobilo je radni materijal vezano uz utvrđivanje otkupne cijene zemljišta za potrebe proširenja groblja u Lađevcu.
Otvorena rasprava.
Nikola Štefanac je predložio da se pregovara o otkupnoj cijeni i da se zemljište otkupi jer se o tome već dugo priča i stanje je po tom pitanju na groblju Lađevac jako kritično. Boji se ako se sada to ne riješi da će slijedeći saziv Vijeća to morati jako brzo rješavati, a onda se boji da će to Grad puno više koštati nego bi sada koštalo. Kako nema u materijalima konkretnog prijedloga smatra da bi petnaestak kuna po kvadratu billo u redu.
Gradonačelnik je isto tako naglasio kako ovo već dugo traje, prva ponuda je bila desetak eura što je bilo jako puno za Grad pa je Grad naručio ovlaštenog vještaka da se napravi procjena vrijednosti zemljišta što je i napravljeno i ona je 9,38 kn po kvadratu. Tu procjenu su dobili vlasnici zemljišta, nakon toga je bilo jedno vrijeme promišljanja s njihove strane i ovaj prijedlog od 20 kn je posljedica razgovora koji su nakon toga slijedili s tim da se iz razgovora nakon toga spominjala cijena od 15, 16 kn i to je nekakva cijena koja je u ovom trenutku najniža koja se mogla postići kroz te razgovore. Sigurno je da se intervenirati na tom groblju mora, groblje se proširiti mora kako bi se stvorili preduvjeti za daljnja ukapanja, zaključio je gradonačelnik.
Mirko Magdić pita da li su mještani zadovoljni što se tiče samog prijedloga za proširenje groblja jer, ako grad planira proširenje bez suglasnosti ljudi iz mjesta, to ne bi bilo dobro, trebaju mještani biti zadovoljni s onim što se predviđa.
Gradonačelnik odgovara da su mještani upoznati s time, ovdje se radi o najpovoljnijoj konfiguraciji terena, od groblja desno je prestrmo, teren je nepristupačan i stoga su se zajedno odlučili upravo za ove čestice koje su predviđene. Upoznati su sa time predstavnici MO Furjana i Lađevca.
Predsjednik kaže kako bi Gradsko vijeće trebalo utvrditi neku cijenu koja će biti prijedlog za danje pregovaranje.
Zdenka Kovačević također smatra da bi bilo najispravnije da Gradsko vijeće ima cijenu koju je spremno platiti, na gradonačelniku je da kaže što očekuje od Vijeća jer u suprotnom pregovori mogu trajati unedogled.
Nikola Štefanac kaže kako Vijeće donosi odluku da se ide u otkup, a sam prijedlog cijene može se još jednom na Vijeću raspraviti ili samo potvrditi ako se cijena usuglasi.
Oto Šimeković pita koliko bi trebalo novaca za to.
Predsjednik odgovara kako ima nešto više od 8 tisuća kvadrata pa bi po cijeni od 15 kn bilo oko 121.000 kn
Zdenka Kovačević dopunjuje da se računa na iznos od 120.000 do 150.000 kn.
Predsjednik predlaže da se vlasnicima ponudi 15 kn po metru kvadratnom.
Nikola Štefanac predlaže da to bude 16 kn, vjeruje da će lakše pristati. Smatra da se treba postaviti u situaciju tih ljudi, to je njihova djedovina, a žao mu je za Slunj što su ljudi dobili malo za svoje parcele.
Više se nitko nije javio za riječ pa je predsjednik predložio da se vlasnicima zemljišta ponudi cijena od 16 kn po metru kvadratnom.
Takav prijedlog predsjednik je dao na glasovanje.
Gradsko vijeće jednoglasno se suglasilo sa prijedlogom da se vlasnicima zemljišta ponudi otkupna cijena od 16 kn/m2.
- Odluka o imenovanju članova Skupštine KOMUNALNOG DRUŠTVA LIPA d.o.o.
Za ovu točku vijećnici nisu dobili materijal već je gradonačelnik, na poziv predsjednika Vijeća, iznio prijedlog da se u Skupštinu Komunalnog društva Lipa d.o.o. Slunj imenuju: Ivan Bogović, Davor Požega, Franjo Belković i Nikola Tomašević, a 5. član će se izabrati iz redova zaposlenika.
Gradsko vijeće nije imalo dodatnih prijedloga pa je predsjednik zaključio raspravu i dao Odluku na usvajanje.
Odluka o imenovanju članova Skupštine Komunalnog društva LIPA d.o.o. jednoglasno je usvojena.
- Odluka o izmjeni Odluke o preimenovanju Ogulinske ulice
Gradsko vijeće dobilo je prijedlog Odluke o preimenovanju Ogulinske ulice sa pisanim pojašnjenjem.
Zdenka Kovačević se kratko uključila te upoznala Vijeće kako je gđa. Matanić upozorila na pravopisnu grešku kod naziva ulice u smislu da se kod Ulice 14. domobranske pukovnije riječ „domobranske“ treba pisati malim slovom pa je u tom smislu predložila da se Odluka o preimenovanju Ogulinske ulice mijenja na slijedeći način: „Ovom Odlukom mijenja se Odluka o preimenovanju Ogulinske ulice „GKŽ 8/96. na način da se naziv ulice mijenja iz 14. Domobranske pukovnije u 14. domobranku pukovniju u cijelom tekstu Odluke.“
Predsjednik je otvorio raspravu
Nikola Štefanac kaže kako nije stručnjak, ali se sjeća da je bila velika rasprava kada se osnivala pukovnija, prof. Ladišić je upravo insistirao da bude domobranska velikim slovom, vjeruje da negdje o tome postoji pisani trag., ne insistira na tome jer nije stručnjak, samo je htio ukazati da se o tome raspravljalo.
Zdenka Kovačević je dodala kako se hrvatski pravopis stalno mijenja, ali po pravopisu bi trebalo biti malo slovo.
Ivanka Magdić iznosi kako se uvijek pisalo velikim slovom, to nije redoslijed nečega već ime naše postrojbe. Ne zna što se htjelo s time da se briše i Slunj jer ulica je 14. Domobranske pukovnije Slunj, iako je kasnije zaživjelo bez Slunja.
Gradonačelnik je pojasnio kako su ljudi dobivali osobne iskaznice na kojima je naziv ulice bez Slunja. Njegov je prijedlog da to ostane kako je u prvom prijedlogu dano, tj. da se briše „Slunj“ i da se riječ „domobranske“ piše velikim slovom.
Predsjednik se također s tim složio i dao na glasovanje prijedlog Odluke kakav su vijećnici dobili u materijalima.
Završetkom rasprave predsjednik konstatira da je Gradsko vijeće jednoglasno usvojilo Odluku o izmjeni Odluke o preimenovanju Ogulinske ulice.
- Zaključak o usvajanju Izvješća o korištenju sredstava tekuće rezerve Proračuna
Izvješće o korištenju tekuće rezerve dano je u materijalima.
Rasprava nije vođena.
Gradsko vijeće jednoglasno je donijelo Zaključak o usvajanju Izvješća o korištenju sredstava tekuće rezerve proračuna.
Sjednica je završena u 14,15 sati.
ZAPISNIK SASTAVILA PREDSJEDNIK
GRADSKOG VIJEĆA
Ankica Štefanac, v.r. Davor Požega, v.r.